Bigep Projesi İyi Uygulama
Uygulama Bilgileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A. İyi Uygulamanın Adı |
Eş Sesli Sözcüklerden Faydalanarak Zarf-Sıfat Öğreniyoruz
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B. İyi Uygulamanın Kategorisi
|
Akademik alanda uygulanan çalışmalar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C. İyi Uygulamanın Amacı (En fazla 500 kelime ile açıklayız) |
Öğrencilerin Türkçe dersi için hem eş sesli sözcükleri tekrar pekiştirmeleri hem de bu eş sesli sözcüklerden yola çıkarak zarf ve sıfat konularını öğrenmelerine yardımcı olmak ve hem görsel hem işitsel hem de bilişsel zekâ alanlarına yönelik çalışmalar yaparak kalıcılığı sağlamak. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D. İyi Uygulamanın Hedef Kitlesi(En fazla 500 kelime ile açıklayız) (Öğrenciler, Öğretmenler, Veliler, Okul Yönetimi) |
7. sınıf öğrencileri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
E. İyi Uygulamanın Paydaşları |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F. İyi Uygulamanın Süresi (Ay olarak ifade ediniz) |
1 ay |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
G. Uygulamanın Özeti ( En fazla 1000 kelime ile açıklayınız) |
Öğrencilere zarf ve sıfat konularını öğretmek için zarf ve sıfat cümlelerinin yazılı olduğu kağıtlar sınıfa getirilir. Sınıfın bir kenarına masanın üzerine bir zarf yerleştirilir,diğer tarafına da öğrencilerden biri yerleştirilir. Zarf sözcüğünün eş sesli bir sözcük olduğu yani hem içine kağıt konulabilen bir şey hem de Türkçe'de bir konu olduğu,sıfat sözcüğünü de eş sesli bir sözcük olduğu yani hem yüz, kılık, dış görünüş hem de Türkçe'de bir konu olduğu ifade edilir. Sonrasında cümlelerin yazılı olduğu kağıtlar öğrenciler tarafından çekilir ve içinde zarf olan cümleler zarfın içine atılırken içinde sıfat olan cümleler öğrencinin üzerine iğne yardımıyla asılır. Bu sayede sınıfta hem bir etkinlik,yarışma ortamı oluşturulur, hem öğrencilerin etkin katılımı sağlanır, hem de Türkçe dersinde konular arasında ilişki kurularak konu bütünlüğü sağlanır.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
H. İyi Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları (En fazla 500 kelime ile açıklayınız) |
Öğrencilerin etkin katılımı sağlandığı için daha güzel bir öğrenme ortamı oluşturuldu, öğrencilerin konular arasında ilişki kurmaları sağlandı ve bu sayede öğrenmede kalıcılığa katkıda bulunulmuş olundu.
|